Google Ads

Pay Per Click Advertenties

Tegenwoordig is het niet moeilijk om doelgerichte websitebezoekers te bereiken. Het internet heeft het voor bedrijven gemakkelijk gemaakt om bezoekers naar een website te krijgen door te betalen voor het verkeer.

Google PPC (pay-per-clicksysteem) is een advertentiemodel waarbij je kunt bieden op zoekwoorden in de zoekmachines. 

Er zijn een paar redenen waarom het handig zou zijn om Google Ads te gebruiken:

  • Jouw website is nog niet geoptimaliseerd voor SEO.
  • Jouw product of dienst heeft veel concurrentie op de markt.
  • Je wilt ook vindbaar zijn voor het merknaam van een concurrent. 

Door gebruik te maken van Google PPC advertenties, kun je tegen een kleine vergoeding per zoekwoord klikken naar jouw website krijgen.

Google Pay Per Click Ads:

• Zo laag mogelijke kosten per klik
• Maandelijks prestatierapport
• Doorlopende campagne optimalisatie
• Geen contract
• Jij bepaalt het maandbudget
• Inclusief landingspagina
• Inclusief klantenondersteuning

Zo werkt Google Ads

Stel dat je een advocaat bent in Breda en iemand typt ‘advocaten Breda’ in Google in.

Met een Google PPC advertentie komt jouw website dan als een advertentie bovenaan het resultaat te staan en de bezoeker klikt dan waarschijnlijk op jouw resultaat, omdat jouw website bovenaan staat.

Jouw bedrijf betaalt pas als er iemand jouw advertentie aanklikt. Nu heb je de kans om jouw websitebezoeker om te zetten in een daadwerkelijke klant.

Hoewel dit misschien eenvoudig lijkt, moet je als je een sterk geoptimaliseerde PPC campagne wilt wel veel onderhoud verrichten. Daarom is het raadzaam om experts jouw lokale PPC campagne te laten beheren.

PPC campagnes moeten voortdurend worden bijgewerkt, omdat de biedingprijzen voor zoekwoorden dagelijks veranderen. MediaGorilla zal, na jouw concurrenten uitgebreid te hebben onderzocht op welke zoekwoorden zij bieden, jouw PPC campagne implementeren.

landingspagina

Een perfecte landingspagina, die is gebouwd voor conversies, is onmisbaar voor jouw PPC campagne. Gedurende jouw campagne zal ons team een landingspagina ontwerpen, die overeenkomt met jouw huisstijl. Hoe beter we kunnen afstemmen, hoe meer resultaten je voor de pay-per-click advertentie krijgt. Kies voor een full service internetbureau, die jou goed en gericht kan ondersteunen.

zoekwoorden

De medewerkers van MediaGorilla beginnen met het zoeken van relevante zoekwoorden voor jouw pay-per-click campagne, waarop mensen waarschijnlijk zoeken. Deze zoekwoorden kunnen worden gevonden door gebruik te maken van de Google Adwords Keyword Planner. Als we eenmaal de zoekwoorden hebben gevonden, zetten we deze op een lijst en beginnen we met het biedingproces om impressies en klikken te kunnen ontvangen.

uitsluitingszoekwoorden

Wanneer iemand jouw advertentie aanklikt, loop je het risico dat je geld verspilt doordat de gebruiker een irrelevante advertentie te zien krijgt. Wanneer je 'gratis' als uitsluitingszoekwoord toevoegt aan jouw campagne, weet Google dat jouw advertentie niet moet worden weergegeven bij zoekopdrachten die het zoekwoord 'gratis' bevatten. Hiermee kun je het verspillen van klikken en impressies voorkomen.

Nieuwsgierig geworden?

Neem vandaag nog contact met ons op om de diensten en de prijzen voor online marketing projecten te bespreken.
We kijken ernaar uit om van je te horen.